You are currently viewing שאלות נפוצות שכל בעל גג רעפים שואל

שאלות נפוצות שכל בעל גג רעפים שואל

ממה עשויים רעפים?

רעפי הגג עשויים בדרך כלל מחימר, בטון או אספלט. אריחי חימר עשויים מחימר טבעי ונשרפים בכבשן כדי להקשיח אותם. אריחי בטון עשויים מתערובת של מלט, חול ומים, ולעתים קרובות הם צבעוניים או בעלי מרקם כדי לחקות את המראה של חומרים אחרים כמו הנפוץ מבינהם אריחי החימר. אריחי אספלט עשויים מתערובת של אספלט וגב פיברגלס או לבד אורגני, ומצופים בשכבת גרגירים להגנה נוספת, הם לא כל כך שכיחים בארצנו.

מהם היתרונות בשימוש בגג רעפים?

הייתרון המשמעותי על גג בטון הוא המחיר, והנפח אשר מתווסף לבית. בנוסף גג רעפים עמיד לאורך זמן, כאשר חלק מהסוגים מחזיקים מעמד 50 שנה או יותר. הם גם עמידים בפני רוח, ברד ונזקים אחרים הקשורים למזג האוויר. אריחי הגג יכולים גם להוסיף משיכה ויזואלית לבית, מכיוון שהם מגיעים במגוון צבעים וסגנונות כדי להתאים להעדפות עיצוב שונות. במהלך שירותינו טפלנו כבר במאות גגות בני יותר מ 50 שנה. טיפול מניעתי כמו ניקוי, בדיקת תקינות המרזבים והכנה לחורף תוכל להגדיל משמעותית את אורך חיי הגג שלכם.

איך כדאי לטפל ברעפים שלי?

הכלל החשוב ביותר בטיפול ברעפים הוא שמירה על הגג והסביבה נקייה. כמובן שהרחקה של גורמים שיכולים לסכן את הגג הם חלק בלתי נפרד מטיפול בגג רעפים. גורמים כמו עצים מלכלכים, ענפים שיכולים להישבר, פרט נוסף חשוב הוא עיגון של דודי שמש, ומוצרים שוני נוספים שנמצאים על הגג. כמו כן, עליכם לבדוק את הגג שלכם באופן קבוע עבור כל סימני נזק, כגון רעפים סדוקים או חסרים, ולתקן כל בעיה בהקדם האפשרי כדי למנוע דליפות או נזק נוסף. בנוסף מומלץ לבצע בדיקה מקצועית וניקוי של הגג מדי כמה שנים כדי לוודא שהוא תקין. ההמלצה שלנו היא לבצע בדיקה שנתית בתאריך קבוע שצמוד למאורע אחר שקרוב אליכם. כך תוכלו לזכור לטפל בגג לקראת החורף הקרוב.

האם אני יכול ללכת על רעפי הגג שלי?

בדרך כלל לא מומלץ ללכת על רעפים, שכן הם לא נועדו לתמוך במשקל של אדם. אם אתה צריך לגשת לגג שלך, עדיף להשתמש בסולם ולהימנע מלדרוך על הרעפים. אם אתה צריך ללכת על האריחים, הקפד לפזר את משקלך באופן שווה ולהימנע מלדרוך על כל אריחים שנראים פגומים או חלשים, תוכלו להשתמש במשטח שטוח שיפזר את משקלכם. במידה ואתם לא מוסמכים לעבודה בגובה ואין לכם ניסיון עם גגות רעפים אנחנו מבקשים שלא לעשות כל פעילות שקשורה לגג בלי גורם מוסמך. הבריאות והחיים שלכם חשובים לנו.

איך אני יודע אם צריך להחליף את הרעפים שלי?

ישנם כמה סימנים שעשויים להצביע על כך שצריך להחליף את הרעפים, כגון סדקים או שבר גלוי, רעפים חסרים או נזילות הם כמובן הסימן הברור ביותר. אם אתם מבחינים באחת מהבעיות הללו, חשוב לטפל בהן בהקדם האפשרי כדי למנוע נזק נוסף. אם אינכם בטוחים האם יש צורך להחליף את הרעפים שלכם, מומלץ לעבור בדיקה מקצועית על מנת להעריך את מצבם. עלות קטנה של בדיקה והכנה של הגג יכולה לחסוך נזקים משמעותיים של רטיבות, נזילות, וכמובן חוסר עונים של בית מוצף בחודשי החורף.

באיזו תדירות עלי לבדוק את הרעפים שלי?

בדרך כלל מומלץ לבדוק את הרעפים לפחות פעם בשנה, או לאחר כל סופה גדולה או לחילופין אירועי מזג אוויר אחרים שעלולים לגרום נזק לרעפים או לגג עצמו. בדיקה כזאת בדרך כלל היא בדיקה ויזואלית בלבד, והיא כוללת עלייה לגג, בדיקה של הרעפים, ודרכי הניקוז.

איך אני מנקה את הרעפים שלי?

כדי לנקות את הרעפים שלכם, תוכולו להשתמש במברשת בעלת זיפים רכים או במכונת שטיפה בלחץ המוגדרת על לחץ נמוך. הקפידו להתחיל בחלק העליון של הגג ולהתקדם למטה, ולהימנע משימוש בכימיקלים קשים או דטרגנטים שעלולים להזיק למרצפות. אנו ממליצים להשתמש בגרניק בכדי ליעל את העבודה ולהגיע לתוצאות טובות בזמן קצר. בנוסף חשוב מאד לשמור על עבודה בטוחה, הקפידו על כללי הבטיחות של עבודה בגובה. כנראה שהסיבה לנקיון היא ירוקת – שהיא בדרך כלל גורם 1 להחלקות ונפילות מגגות רעפים.

כיצד ניתן לתקן רעפים פגומים?

הצעד הפשוט ביותר הוא החלפת הרעפים הפגומים, אבל אם בכל זאת תרצו לתקן רעף מסוים תוכלו להעזר בחומרי אטימה שונים. את חומרי האטימה בדרך כלל יש ליישם על משטח נקי, ובחלק מהמקרים גם יבש. אנו ממליצים ליישם את חומרי האטימה בתקופה של כמה ימים יבשים כך תוכלו לוודא שהחומרים סיימו את הפעולה שלהם והרעפים שרציתם לתקן אכן אטומים לקראת הגשם הבא.

האם אני יכול לצבוע את רעפי הגג שלי?

בדרך כלל לא מומלץ לצבוע רעפים, כיוון שהצבע עלול לא להיצמד כראוי ועלול לגרום לנזק נוסף. אם אתם רוצים לשנות את צבע הרעפים שלכם, עדיף להתקין רעפים חדשים בצבע הרצוי.

איך אני מונע מאצות ואזוב לצמוח על הרעפים שלי?

כדי למנוע צמיחת אצות ואזוב על הרעפים שלך, אתה יכול לנסות להתקין פס אבץ או נחושת בשיא הגג שלך. רצועות אלו משחררות כמויות קטנות של אבץ או נחושת עם הזמן, ויכולות לסייע במניעת צמיחת אצות ואזוב. אתה יכול גם לנסות לנקות את הרעפים שלך באופן קבוע ולהסיר כל פסולת או עלים שעשויים לספק קרקע פורייה לאצות ואזוב.

אטימות גג הרעפים שלכם, חשובה לנו מאד, במידה וישנם שאלות נוספות שתרצו לשאול אל תהססו ליצור קשר עם נציגנו, או לחילופין לשאול בהודעה דרך דף צור קשר.

כתיבת תגובה